فردی در پایتخت 2 هزار سند مالکیت آپارتمان دارد

شهردار سابق تهران می‌گوید: ما در ایران کمتر با مشکل بیابان نشینی و چادرنشینی روبرو هستیم، اما فردی هم هست که در تهران 2 هزار آپارتمان دارد.
آپارتمان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محمد حسن ملک مدنی، شهردار اسبق تهران در این رابطه بیان کرد: قیمت زمین در شمال تهران طی چندین سال اخیر چند برابر شده است و با وجود شهرفروشی و تخریب چهره شهر با ساختمان‌سازی که مشکلات زیست محیطی نیز برای شهر ایجاد کرد، همچنان مشکل مسکن حل نشده است.

او با اشاره به اینکه نزدیک به بیست و دو میلیون خانوار در ایران زندگی می‌کنند، گفت: حال بررسی کنیم از این تعداد چند درصد خانه ندارند، ما در ایران کمتر با مشکل بیابان نشینی و چادرنشینی و … روبرو هستیم. نمی‌گویم نداریم اما درصد کمی از خانوارهای ما درگیر این بحران هستند.

آپارتمان

وی در توضیح این مطلب افزود: می‌بینید کسانی که مالک خانه نیستند، در منازل استیجاری زندگی می‌‎کنند و عده‌ای نیز آپارتمان و مسکن نامناسب دارند و باید برایشان فکری کرد. در نتیجه راه حل معضل مسکن در ایران از بهبود وضعیت رابطه مالک و مستاجری و برنامه‌ریزی برای نوسازی، مرمت و بهسازی واحدهای مسکونی نامناسب می‎گذرد.

فناوری مدرن ساخت و ساز وارد ایران نشده است

وی تاکید کرد: اگر اطلاعات آماری در هر شهر و روستا از متقاضیان مسکن وجود داشته باشد، بخش مهمی از مشکلات حل خواهد شد. برای مشکل مسکن دولت باید هم راه حل محلی و هم سیاست‌های کلی و کلان داشته باشد، در غیر این صورت با این روند شهرهای بزرگ باز هم بیشتر پر از خانه خالی می‌شوند و خرید آن نیز آرزوی دست نیافتنی باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اهمیت فناوری ساخت و ساز گفت: متاسفانه فناوری مدرن ساخت و ساز وارد کشور نشده است. به عنوان مثال در پردیس یکی دو شرکت ترکیه‌ای آمدند اما آنها هم کارشان نیمه تمام رها شده است در حالی که امروز یک هتل ۵ ستاره ظرف ۱۵ روز ساخته می شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «متوسط اجاره آپارتمان در اطراف و جنوب تهران» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.