ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن آغاز شد

تامین زمین ۴ میلیون واحد مسکونی را تا پایان سال مشخص کنند.
ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور شروع شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت : دولت و مجلس هر دو دغدغه ساخت مسکن برای اقشار محروم را دارند که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بنا داریم در طول ۴ سال ۴ میلیون مسکن ساخته و تحویل شود.

وی افزود : در جلسه 25 آبان 1400 گزارش های مفصلی از برنامه ریزی های انجام شده در این زمینه ارائه گردید که برای تحقق این امر چه تصمیم هایی گرفته شد تا ساخت دو میلیون واحد مسکونی را شروع کنیم

وزیر راه و شهرسازی گفت : در فاز اول ساخت دو میلیون مسکن را شروع کردیم و سهم استان ها و شهرستان ها نیز جزء به جزء به استانداران و فرمانداران ابلاغ شده است .

وزیر راه و شهرسازی به تفاهم نامه امروز وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت : بر اساس تفاهم نامه ای که با بنیاد مستضعفان به امضا رسید ۹۰۰ هکتار از زمین های این بنیاد در کل کشور به طور رایگان در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می گیرد.

باید و نبایدهای ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسکونی

وی همچنین درباره مصوبات امروز در جلسه شورای عالی مسکن گفت : پیشنهاد ثبت نام همه مجردهایی که در سن ازدواج هستند مطرح شد که به تصویب رسید. پیش از این ثبت نام خانم های مجرد با ۳۵ سال سن و مردان مجرد با ۴۵ سال سن اعلام شده بود البته شرط آن این است که در زمان تحویل واحد مسکونی مدارک لازم ازدواج را تحویل دهند.

وزیر راه و شهرسازی گفت : تشکیل صندوق ملی مسکن نیز در این قانون دیده شده که در حال شکل گیری است و منابع آن نیز از درآمدهای وزارت راه و شهرسازی و منابع مسکن مهر و بازگشت اقساط مسکن مهر خواهد بود تا بتوانیم به دهک های پایین متقاضی مسکن یارانه پرداخت کنیم در این زمینه نیز باید با سازمان برنامه و بودجه مبلغ پرداخت یارانه نهایی شود.

قاسمی گفت : مذاکرات ما با برخی کشورها که هنوز ادامه دارد این است که تکنولوژی صنعتی سازی جدید وارد کشور شود.

وی افزود : پیش بینی لازم برای اینکه همه کارگران، مهندسین، تکنسین ها و مصالح مورد نیاز در ساخت مسکن در این طرح ایرانی باشند در نظر گرفته شده است بر این اساس حوزه ساخت مسکن نباید نگران باشد که ما دنبال کارگر خارجی و مواد و مصالح خارجی هستیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تکلیف نام نویسی مردان مجرد در نهضت ملی مسکن مشخص شد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.