کمک سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای ساخت مسکن ملی

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه: در راستای اجرای طرح مسکن ملی، بسیاری از زمین‌های حاشیه شهرها با قابلیت تبدیل شدن به مسکن، به وزرات راه و شهرسازی تحویل خواهد شد.
سازمان اوقاف و امور خیریه

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، برای توسعه وقف و درآمدزایی باید مقدماتی نسبت به بسیاری از کارها فراهم شود، درخصوص پیشرفت کشور نیز ما باید تولیدکننده باشیم و سازمان اوقاف و امور خیریه در موضوع تولید نسبت به گذشته اقداماتی خوب را انجام داده و پیشرفت خوبی داشته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ما می‌گوییم ۵۰ درصد اجرای نیت عمل شود و مابقی برای حفظ العین و افزایش منافع خرج شود.

خاموشی افزود: تاریخ نشان می دهد به موقوفات آن‌گونه که باید رسیدگی نشده است از این رو ما رژیم اجاره داری را عوض کردیم و به سمت مشارکت رفتیم.

وی گفت: طی قراردادی با وزارت راه و شهرسازی مقرر گردید در راستای اجرای طرح مسکن ملی، بسیاری از زمین‌های حاشیه شهرها با قابلیت تبدیل شدن به مسکن، به این وزارت تحویل شود و الان در سه استان این موضوع نهایی شده است و در چند روز آینده ۸۱۰۰ واحد کلنگ آن را در اراک زده خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: وقتی وقفی صورت می‌گیرد، واقف باید نسبت به موقوفه خود هزینه کند، حقوق ثبت آن و شناسه ملک را درست کند تا بعدا دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه باید تفکر واقف را حفظ کنیم و از موقوفات تولید ثروت داشته باشیم، گفت: برای این منظور باید رقبات برای منفعتی که لایق و در شان آن موقوفه است، زیر بار برود.

خاموشی افزود: ما در اوقاف با اتصال قطعات زنجیره‌ها می‌توانیم افزایش درآمد را یک به ۲۰۰ کنیم، این اتفاقات افتاده و خیلی خوب پیش می‌‎رود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «وضعیت بازار مسکن در منطقه 20 تهران» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.