وثیقه‌های درخواستی سد راه ساخت مسکن معلولان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، ۱۳ هزار و ۵۱۴ نفر معلول واجد شرایط دریافت مستمری هستند ولی به دلیل کمبود اعتبار نتوانسته‌ایم اینها را در چرخه حمایت مستمر بهزیستی قرار دهیم.
مسکن معلولان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از ولی‌اله نصراصفهانی، در زمینه دریافت تسهیلات ساخت مسکن معلولان به ویژه در رابطه با وثیقه‌هایی که بانک‌ها می‌گیرند با مشکل مواجه هستیم.

نصراصفهانی اظهار کرد: ما در سازمان بهزیستی گوش ناشنوایان، چشم نابینایان، دست و پای معلولان جسمی و حرکتی و ذهن مددجویان ذهنی و بیماران اعصاب و روان هستیم، بنابراین خودمان را مطالبه‌گر حقوق حقه معلولان در جامعه می‌دانیم.

وی ادامه داد: ۶۳ مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه‌روزی، ۶ خانه حمایتی توانبخشی، ۴۵ مرکز توانبخشی ویزیت در منزل و ۹ مرکز توانبخشی مراقبت در منزل داریم. وی خاطرنشان کرد: در زمینه دریافت تسهیلات ساخت مسکن معلولان به ویژه در رابطه با وثیقه‌هایی که بانک‌ها می‌گیرند با مشکل مواجه هستیم.

نصراصفهانی ادامه داد: ۹ هزار خانواده با سرپرست خانوار زن تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، در دفتر توانمندسازی زنان و خانواده با چالش‌هایی از جمله ودیعه مسکن مددجویان، مشکلات خانواده‌های دارای چندقلو برای تأمین مسکن و هزینه‌های فرزندان به خصوص آموزشی و درمانی و هزینه‌های تحصیلی زنان سرپرست خانوار روبرو هستیم.

نصراصفهانی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی به هر یک از معلولان که گواهی فنی و حرفه‌ای داشته باشد و بتواند کاری ایجاد کند ۱۰۰ میلیون تومان وام ۴ درصد اشتغال پرداخت کرده و حمایت‌های شغلی از آن‌ها انجام می‌دهد

وی خاطر نشان کرد: اگر کارفرمایی بتواند یک مددجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی را جذب کنند وام ۱۰۰ میلیونی اشتغال، ۲۳ درصد سهم کارفرمایی و۵۰ درصد از حقوقش را مادام‌العمر را به آن فرد می‌دهیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «خرید مسکن برای زوج های جوان دست نیافتنی شد!» مجله ملکی دلتا بخوانید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.