افزایش قیمت اوراق مسکن

متاهل‌های تهرانی برای اخذ وام ۴۸۰میلیون تومانی باید بیش از ۷۱میلیون تومان پرداخت کنند، درحالی که این مبلغ در حدود دو هفته قبل حدود ۵۸میلیون تومان بود.
وضعیت قیمت اوراق مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر و مرداد ماه و شهریور سال گذشته با قیمت های ۷۵ هزار و ۴۰۰، ۷۶ هزار و ۲۰۰ و ۷۶ هزار و ۳۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت این اوراق در تیر و مرداد و شهریور سال جاری به ترتیب ۷۳ هزار و ۱۰۰، ۷۳ هزار و ۴۰۰ و ۷۴ هزار و ۳۰۰تومان است و این گزارش براساس قیمت شهریور ماه نوشته شده است. براین‌اساس و با توجه به افزایش سقف وام ساخت و خرید مسکن، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود.

لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۷۴ هزار و ۳۰۰ تومانی، ۲۹ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۱ میلیون و ۸۸۸ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۴۱ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان می‌رسد.

وضعیت قیمت اوراق مسکن برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۲۳ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۴۷ میلیون و ۵۵۲ هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «سقوط بازار نوسازها» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.