سرعت ساخت مسکن به 4 ماه می‌رسد

معاون مهندسی وزارت دفاع درباره پروژه ملی طرح صنعتی‌سازی ساختمان توضیح داد: ساخت مسکن برای یک پروژه 12 طبقه، حدودا 36 ماه زمان می‌برد؛ اما در طرح جدید زمان ساخت مسکن به 4 ماه خواهد رسید.
ساخت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، معاون مهندسی وزارت دفاع با اشاره به افتتاح پروژه ملی طرح صنعتی‌سازی ساختمان گفت: امروز، روز تحریم‌شکنی صنعت ساختمان است، یکی از مشکلات ما در صنعت ساختمان، دوام و کیفیت اجراست و دوام ساختمان‌های ما متأسفانه 25 تا 30 سال است، در حالی که دوام ساختمان در دنیا بالای 100 سال است.

سلیمانی تصریح کرد: این طرح را از کشور دیگری نخریده‌ایم بلکه ما چهار یا پنجمین کشوری هستیم که توانسته‌ایم این پروژه و فرآیند تولید آن را طراحی کنیم. حتی طراحی ماشین‌آلات را هم خودمان انجام دادیم و مرحله ساخت را هم خودمان به انجام رساندیم.

ساخت مسکن

او اضافه کرد: وقتی سرمایه‌گذار ما در این‌ همه تلاطم قیمت تجهیزات و بازار، 3 سال معطل یک ساختمان می‌شود با ریسک زیادی مواجه خواهد بود، اما وقتی برگشت سرمایه آن به کمتر از 6 ماه برسد، می‌تواند در عرض 3 سال حدود 5 تا 6 بار سرمایه در گردش و همین طور ساختمان داشته باشد و این روند سبب ارزان شدن مسکن خواهد شد.

جایگاه ایران در صنعت ساختمانی

معاون وزیر دفاع ادامه داد: در زمان حاضر افتخار ما به این است که چهار یا پنجمین کشور طراحی‌کننده این صنعت هستیم و تحریم این صنعت را شکسته‌ایم و اکنون می‌توانیم انواع مختلف کارخانه تولیدی این صنعت را در جای دیگر هم بنا کنیم.

سلیمانی تصریح کرد: اولین کارخانه‌ای که به‌ منظور بهره‌برداری از صنعت ساختمان احداث کرده‌ایم، دارای ظرفیت کاری روزانه 6 هزار واحد است که تا 18 هزار واحد قابل افزایش است.

در حوزه ساخت مسکن خودکفا شده‌ایم

او گفت: به کشوری تبدیل شده‌ایم که در حوزه صنعت ساختمان دیگر نیازی به کشور‌های دیگری نداریم. مواد اولیه، طراحی و ساخت ماشین‌های ما داخلی است پس این پروژه تحریم‌پذیر نیست. ما قابلیت طراحی در هر ظرفیتی برای هر ارگان و شرکت و مجموعه‌ای در کشور را داریم.

سلیمانی افزود: اگر قرار باشد مشکل کمبود مسکن در کشور حل شود راه نجات ما انبوه‌سازی و افزایش دوام ساختمان‌ها است و این طرح می‌تواند دغدغه‌های ساختمانی کشور را رفع کند.

او ادامه داد: از آنجا که دخالت دست در این پروژه بسیار کم است و از پیش‌ساختگی بیشتری استفاده می‌شود بنابراین کیفیت ساخت با همه دستورالعمل‌ها سازگار خواهد بود.

او در پایان درباره ساخت مسکن در سایر مناطق کشور توضیح داد: در مناطق سیل‌خیز هیچ ساختمانی نمی‌توانیم بسازیم، اما در مورد استحکام در مقابل زلزله با بهره‌گیری از این طرح، مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله بالاتر خواهد رفت و اقلیم گرم و سرد برای اجرای این طرح تفاوتی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: مطلب «روزهای خاکستری بازار مسکن» را در سایت مجله ملکی دلتا بخوانید.

8 تا از بهترین نرم افزارهای بالا بردن سرعت کامپیوتر/لپتاپ (2021)

وقتی کامپیوتر شما کند عمل می‌کند، بیشتر توصیه می‌شود که رم آن را ارتقاء دهید و یا حتی ویندوز را دوباره نصب کنید. اما اغلب اوقات انجام اینکار برای شما امکان پذیر نیست یا مایل به انجام اینکار نیستید. به هر حال اگر شما با افت سرعت کامپیوتر خود مواجه شده اید و به دنبال راهکارهایی برای افزایش آن هستید با ما همراه باشید تا در این مطلب جدیدترین و بهترین نرم افزارها را برای بالا بردن سرعت کامپیوتر و بهینه سازی ویندوز به شما معرفی کنیم. خواهید دید که این کار یک کار جذاب و سرگرم کننده است!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.